söndag 3 juni 2012

UL v. 13 Vårat underbara


Jag har ju helt och hållet glömt bort att uppdatera bloggen ordentligt! Skäms! Nej men jag har haft ganska mycket att göra faktiskt. Dessutom så orkade jag inte hämta mobilsladden förens idag! 

Nu om vårat Ultraljud och vårat underbara barn! Den 24 maj var vi iväg på ett KUB-UL. Hela dagen var lite overklig och väldigt rolig. I väntrummet när vi kommit fram till kliniken så satt enbart en massa par som såg ut att vara i 35-40 års åldern! Helt otroligt! Vi kände oss ju väldigt unga kan man ju påstå.

Väl inne i rummet så fick jag lägga mig ner på britsen och dra ner byxkanten litegrann. Sen så tog hon fram det kända blåa kladdet och varnade mig om att det var lite varmt, jag trodde det skulle vara kallt. Sen så började vi se saker på skärmen mittemot oss.

Man kunde direkt se tydligt vad som var vad och bebisen hade två armar och två ben. Under hela ultraljudet så skrattade jag av lycka eller grät glädjetårar. Det var helt underbart att se den lilla krabaten, som låg där inne och sparkade och rörde på sig. 

Sen var det dags för KUB räkningen då, enligt mitt blodvärde och nackuppklarningen så räknade hon ut att det var låg risk för alla tre kromosomavvikelser. 

Så dagen var fylld av lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar