tisdag 5 juni 2012

Längtan efter jul

Jag har väldigt länge längtat efter jul, och det känns helt sjukt att jag skriver det här, det är ju påväg att bli sommar, jag borde längta efter värmen inte kylan.

Men det finns flera bakomliggande orsaker till min längtan. Dels så är det ju det självklara. Bebisen är ju beräknad till första advent, och det längtar jag så obeskrivligt mycket efter. Men det är också så att vi höll på att flytta hela december förra året, och det tog helt enkelt bort våran julkänsla, all renovering och liknande fick oss att sakna julen. Jag är ju verkligen en sån här julmänniska, som lyssnar på julmusik, bakar, pyntar och kommer i stämning.

Men den här julen tror jag kan bli så mycket bättre, men julpyntningen kanske blir lite tuff med tanke på att vi då är nyblivna föräldrar. Men vi kommer iallafall få köpa julklappar till vårat älskade barn.

Nu tycker jag att tiden kan flyta förbi lite snabbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar