måndag 23 juli 2012

Våran framtida vagn, Britax B-agile



Jag och T har funderat ett bra tag på det här med vagnar. Och när det gäller att köpa vagn så är det så många aspekter man ska se till och tänka på. Hur bor man? Vad har man för bil? Hur ska vagnen användas? Vem ska använda den? och en massa liknande frågor. Vi har då kommit fram till att vi ska skaffa en Britax b-agile, nu ska jag också berätta varför. 

Britax b-agile är en väldigt lätt sittvagn med aluminium chassi. Så den är alltså väldigt lätt, och det svarar ju på några av mina frågor. Vi bor på andra våningen i ett lägenhetshus och i huset finns ingen bra barnvagns förvaring. Alltså ska vi ha en vagn som är lätt att bära upp för två trappor. Och dessutom är det väl mest jag som ska använda den, då det är jag som ska ta föräldraledigt. Jag som inte är så jättestark vill helst ha en lätt vagn. 

Sen så går den även att fälla ihop enkelt och blir minimal i ihopfällt läge. Vi har ingen stor bagagelucka på våran bil, och det skulle bli svårt att få in en större vagn än denna. Sen så har vi en väldigt smal och trång hall. Och när man ska ha vagnen ståendes i hallen så ska den ju ej vara ivägen. Och det uppfyller b-agile lätt. Då den är liten och smidig, och när den inte används så kan man lätt fälla ihop den och lägga in den i en garderob, om man t.ex. skulle få mycket gäster eller liknande. 

Eftersom det är en sittvagn så är det ju lite problematiskt, men det har dom löst med en hårdlift, och systemet CLICK&GO, som möjliggör att man kan använda vagnen som ett "travel-system", vilket innebär att man lätt kan klicka i britax hårdlift och även deras babyskydd, vilket är väldigt praktiskt.

Vi har testat den i butik några gånger och läst på rätt mycket om den så jag är väldigt säker på att vi kommer välja den som våran vagn.

Har någon nån erfarenhet av vagnen så får ni gärna dela med er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar