lördag 21 juli 2012

Rutin-Ultraljud 10/7


Den tionde juli var jag och T iväg på ultraljud i Örebro. (v. 20)
Vi fick då se våran skatt för andra gången! Först kollade barnmorskan hur han låg, hur lång han var, och hur gammal han var. Hon gjorde mätningar på huvudets omkrets och lårbenet. Sen så räknade hon ut förlossningsdatumet, och vi fick nu den femte december istället för den andra december. Skönt att det inte blev sån stor ändring.

När vi kom in i rummet så bad jag henne också att kolla efter könet, om det var möjligt att se det. Så när hon var klar med mätningarna så sa hon "jag tror jag redan sett könet på den lilla, men jag ska kolla mer ordentligt". Sen kollade hon en stund och sa sedan att hon hittade en liten snopp, vi ska alltså få en liten pojke! 

Både jag och Tobias blev jätteglada, mest eftersom vi båda hade känt på oss att det var en liten pojke som låg i min mage. Jag hade blivit lika glad för en tjej förstås men det var lite roligt att vi visste redan innan. 

Så vi ska alltså bli pojk-föräldrar! Jag känner mig faktiskt som en pojkmamma, en sån där som får typ tre pojkar enbart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar