lördag 8 mars 2014

När man helt enkelt inte har tid.

De senaste månaderna så har inte bloggen varit prioritet nummer ett, jag pluggar hundra procent och Neo är bara på förskolan fem timmar, tre dagar i veckan, så jag hinner inte riktigt med allt. Det samt att sköta hushållet, laga mat och sånt gör att min vardag blir väldigt stressig. Något jag inte är särskilt bra på att hantera.

Neo utvecklas mer och mer för varje dag, han säger några ord men visar desto mer vad han vill. Han har börjat kasta slängkyssar, han försöker hoppa, han sparkar på bollar, han klättrar på allt, han går och drar i sin matstol när han är hungrig, han försöker springa, han vispar i kastruller, han kollar i böcker och pekar på sakerna i boken, han har börjat skilja på mamma och pappa, han kommer och pussar och kramar oss i full fart, han äter själv med sked (även om det blir lite stökigt efter), han älskar att äta frukt och grönt, han låter mig klippa hans naglar, han älskar att titta på bilar och allt annat som rör sig förbi, han pekar och säger "titta" glatt, han förstår en massa saker man säger till han (byta blöja, äta, osv), han älskar att vara på förskolan och springer in när man lämnar honom, han är inte blyg och vinkar och ler till alla han ser.

Jag skulle kunna fortsätta hela dagen nästan, men det har jag nog inte tid med... haha.

---------------------

Igår så var vi iväg en tur till Örebro och shoppade på marieberg, det vi köpte till Neo var: skaljacka, skalbyxor, galonvantar, ett par gula shorts, två t-shirtar (lite tidigt för shorts, men jag köpte de i en större storlek som han ska ha till sommaren) ett par basketskor från hm och ett par sneakers från Adidas.

Sen så hämtade jag och Tobias ut våra ringar på guldfynd, åh blev tårögd när vi kom hem och studerade dem mer noggrant.

Vi tog också en tur till Ikea, köpte två dynor, lite leksaksmat till Neos kök och en ny badbalja, Neo gillar inte att duscha längre och vår gamla balja är han för stor för, eftersom det är en inbyggd baby-insats i den. Så nu ska vi försöka med baljan och hoppas på goda resultat.

Lite bilder på min lilla fis bjuder jag på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar