måndag 10 februari 2014

Här flyter livet på

Mammaledigheten är över sen länge men eftersom jag läser på distans så får vi fortfarande väldigt mycket tid tillsammans, just i skrivande stund så sitter jag på golvet i Neos rum och leker massor med honom. Måndagar är våran dag, då är bara han och jag hemma. Ingen förskola och ingen pappa. Jag är ändå glad att vi har en dag bara han och jag. Tisdag, onsdag och torsdag så är han på förskolan så jag hinner plugga och på fredagar är vi samlade hela familjen. 

Men idag är våran dag, och det njuter vi av. 

Det händer rätt så mycket här, Neo har börjat lägga ihop ord, som "mamma titta", "titta där" och "mamma titta där!". Det är de tre kombinationerna som har kommit hittills. Han säger också många fler ord, äta, kasta, till exempel. Sen så säger han "hejdå" ordentligt och vinkar. 

Han trivs toppen på förskolan, äter tillochmed själv där, med sked!! Något han aldrig ville göra hemma, sen så somnar han även i vagnen där, av att de bara står och gungar den, också något han aldrig gjort hemma, haha. Hemma vill han alltid sova i famnen. 

Vi utvecklas, äter, sover, shoppar och har det bra. Jag har blivit värre med min barnklädesshopping och inredningsshopping. Men, men, fint börjar vi få det här hemma, måste lägga upp lite bilder någon dag. 

Nu ska jag leka lite mer med min underbara son, ha det gott! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar