måndag 16 december 2013

Fullt upp här

Ojojoj, ni skulle bara veta hur mycket vi har haft för oss på senaste tiden.

Vi har nuförtiden en överlycklig ettåring som kryper lägenheten runt på bara några sekunder och som ibland tar några få steg när han glömmer bort sig. Vi har mig, mamman i "huset" som är i full gång med sina studier igen efter en alldeles för lång paus. Men tro inte att vi redan släppt iväg den lilla på dagis/förskola, nejdå, han och jag har fortfarande tid för varandra och den tiden är ju guld värd. Men att plugga och ha han samtidigt är faktiskt lite problematiskt och ska man samtidigt försöka vara social med vänner och familj så är det ju bäddat för katastrof nästintill.

Så i januari så ska Neo skolas in på det dagiset som vi verkligen hoppades på att få. Men han ska enbart gå på femton timmars, eftersom jag ändå läser på distans så funkar det med så lite. Jag behöver inte vara helt förtvivlad över hur mycket jag saknar plutten och han får ändå några timmars lekande varje vecka, så det är väl egentligen en "win-win-situation". Sen så får han ju samtidigt en mjukstart in i förskolelivet.

Vi har ju också pappan, som studerar heltid och även jobbar lite extra. Så ni kan ju tänka er hur mycket tid var har över varje dag, när jag dessutom är lite smått pedantisk och nogrann med att laga ordentlig mat så... ja, det är lite smått stressigt. Men vi klarar det utan tvekan, vi är en stark familj som kämpar oss igenom det mesta.

Och på tal om familj, jag kan nu meddela en väldigt glad nyhet. Till våren vankas det bröllop och då blir vi äntligen familjen Hurtig. Enhetligt och snyggt. Jag ligger ju nu lite utanför med mitt efternamn eftersom båda mina pojkar heter Hurtig, men snart så ska det bli ändringar på det!

Vi har det så fint tillsammans och att dela mitt liv med Tobias känns självklart utan tvekan. Jag lägger inte ut någon bild på klänningen jag har valt, men här är en av bilderna från när jag var iväg med två av mina tre brudtärnor och provade en massa klänningar.

2 kommentarer:

  1. Får man va nyfiken å fråga vilket dagis ni kommit in på ?:) tänkte ifall våra små hamnar på samma ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neo ska börja på Pyret i mitten av januari :)

      Radera