söndag 29 december 2013

Snart nytt år

Herregud, det här året har bara sprungit iväg, vid den hör tiden för ett år sen så var jag nybliven mamma. Jag var helt tillfreds med livet och levde i bebisbubblan. Resten av året har inneburit många omställningar, från att leva ett fritt barnlöst liv till att leva ett liv med förpliktelser. Jag kan säga så här, jag älskar att leva med det här ansvaret, skulle aldrig byta ut det mot mitt "ungdomsliv". Det här har varit det bästa året i mitt liv och det kommer bli så många fler!! Jag har en underbar familj och fina vänner i min närhet. 

Nästa år kommer innebära ännu fler förändringar. I januari så börjar Neo på dagis, femton timmars första halvåret. För att ge honom en mjukstart. Jag fortsätter med mitt komvuxpluggande och hoppas på att hinna färdigt till sommaren. Till sommaren så blir det bröllop, åh vad jag längtar, hela våren kommer gå åt till planering av bröllopet, så underbart! Hösten är ännu oklar, vi får se vad som händer och fötter. 

Men det här nya året kommer innebära nya utmaningar som förälder också. Vilket jag längtar efter, jag älskar att uppfostra Neo och lära honom nya saker, att han sen ställer sig lite på tvären ibland och sparkar en lite i huvudet när man sover, det är en del av det underbara föräldraskapet. 

Nyårslöften för 2014: 
1. Gå ner i vikt, ca. 10 kilo
2. Leva mer hälsosamt, sluta äta en massa pizza! 
3. Få bättre tålamod med allt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar