torsdag 22 november 2012

BM Besök vecka 39

Idag har jag varit på besök hos barnmorskan. Jag hade tid där klockan åtta. Skulle egentligen varit där i tisdags, men jag bokade om tills idag.

Jag gick idag in i vecka 39 eller 38+0, igår var det ju bara två veckor kvar och idag är det mindre än två veckor kvar.

Ingen äggvita i urinen, blodsockervärdet på 4,7, mitt blodtryck låg på 120/60 tror jag, hans hjärtljud låg på 143 idag och SF-måttet låg på 35.

Jag ifrågasatte lite hur SF-måttet bara hade kunnat växt en cm på två veckor, men hon förklarade då att det blir så på slutet, för när de lägger sig med huvudet nedåt så blir de mer utsträckta och därför blir inte måttet lika stort.

Hon konstaterade ju även att han var fixerad, det gick inte att rucka på huvudet det minsta utan han låg helt fast. Vi fick ju höra att han var fixerad redan i fredags, men det var kul att höra det igen! Det är så roligt också när hon ska känna på hur han ligger, för han brukar alltid bli så irriterad då, det märks verkligen, han sparkar då för fullt.

Lägger upp en magbild lite senare idag, tills dess får ni nöja er med text :)

2 kommentarer:

  1. Hej!Snubblade in här hos dig och vill bara gratta! Snart är det dgas för er, va spännande! Själv har jag ca. 5 veckor kvar :)

    Ha det bäst och passa på att vila, det kan sättas igång närsomhelst nu;-)

    //Satu

    SvaraRadera
  2. Oh, snubblade också in här precis ! Kul med nya bloggar med andra som också är gravida, jag är precis 3 veckor efter dig :)
    Har sonen fixerat sig nu nyligen eller det kan ha varit så ett tag ?
    Min tjej är redan fixerad också, kände du något när han fixerades ? :P Det gjorde så FRUKTANSVÄRT ont på mig .. ajaj..

    men du får lycka till med den fortsatta tiden av din graviditet, det kan ju hända när som helst nu ! :)
    / Nina

    SvaraRadera