måndag 6 januari 2014

Då börjar vi igen då

Idag var första dagen på nya bantningsperioden. Valde att börja just idag, av någon anledning, ville börja på en måndag och det kändes bra att börja idag. 

Började dagen med en liten mjukstart. En vanlig macka till frukost, men böt ut oboyen mot ett glas vatten, till lunch åt jag en mycket mindre portion än vanligtvis av lite rester vi hade kvar i kylen som behövde bli uppätna, sen åt jag två stycken kiwis och till kvällen blir det cannelonis på ett recept från Viktväktarna. 

Vi mjukstartade även med en promenad på 30 minuter i lite raskare tempo (fick skavsår som vanligt, därför blev promenaden inte särskilt lång.) Sen så gjorde jag lite situps också, hade tänkt hinna med några squats också innan kvällen övergår till natt.

Det bästa nu är att jag har sån motivation, jag ska ju för fanken gifta mig om lite mer än fyra månader. Klart jag vill se riktigt bra ut på min bröllopsdag, bilderna från den dagen ska man ju spara resten av livet. Jag hoppas att jag närmar mig min målvikt med några kilon, även om det är en bit kvar. 

Bjuder på en bild på en kille som numera klättrar upp på allt, han är helt vild! Sen en bild på mina killar från igår när Neo satt med pappa en stund och spelade lite tv-spel. Bilderna är tagna med ipaden :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar