måndag 3 september 2012

Så himla trött

Nej nu får det vara nog!!

Jag har försökt och kämpat med att få komma igång med min utbildning, jag skriver mejl och går på möten, allt för att få det fixat. Men nej! Jag blir varken kontaktad av skolan eller av syven som sa att hon skulle skicka hem en studieplan till mig som jag skulle skicka till csn. Jag blir verkligen så himla trött på att bli behandlad som något katten släpat in.... Ska jag behöva göra allt själv och tjata för att få gå i skolan, nej, jag tycker fan inte att det borde vara så!

Jag skulle börjat med mina studier förra måndagen det kom jag och syven fram till när jag var på möte med henne en vecka innan det. Men när den måndagen kom och jag fortfarande inte hört ett ljud, så mejlade jag och frågade vad som egentligen händer. Jag fick som svar att jag inte skulle oroa mig, de skulle kontakta mig. Men hur lång tid kan det ta att kontakta någon? Ska det ta mer än 2 veckor? Det tycker iallafall inte jag att det låter rimligt.

Jag har bara blivit illa behandlad sen jag tog kontakt med syven här på orten första gången. Hon har nekat mig att ta studenten, skickat mig till fel utbildningar så jag senare har behövt byta igen, och hon har kallat mig dum, inte rakt ut, men hon har menat att jag är för osmart. Hon tror att jag är efterbliven för att jag har adhd, nämligen. Vilket är helt sjukt eftersom jag är högfungerande, vilket innebär att jag är smartare än den normala människan. Jag är fan inte efterbliven iallafall.

Jag är så himla trött på att bli behandlad på det här sättet, och blir det inte ändring snart så får jag väl gå vidare med det till högre makter.

1 kommentar:

  1. kolla in, www.jagharadhd.se

    Det är en hemsida/film som har som syfte att att stärka personer med adhd. Finns så många fördomar och ickekunskap på ämnet.

    SvaraRadera