torsdag 27 september 2012

Vår dag

Idag har vi hunnit med mycket minsann!

Började dagen med att gå upp vid 8-9 tiden, Tobias tog hand om disken då och duschade medan jag låg slö och utmattad kvar i sängen och hade ont i hela kroppen. Sen så bäddade vi sängen och gick och åt frukost, min bestod av ett äpple, jag är extremt dålig på att äta frukost...

Sen så hämtade min syster upp oss och vi åkte till stället där våran föräldragrupp hålls, för där är även ett babycafé, som man får gå till med sina barn så dom får leka lite. Så hon hade med sig sin dotter Sigrid och hon fick leka för fullt, medan vi satt och lyssnade när vår barnmorska pratade om amning och livet efter förlossningen. Det har varit riktigt kul med föräldragrupp, vi har dock inte lärt oss så mycket då jag är ett kontrollfreak och läser på om allt in i minsta detalj och jag har berättat om allt för Tobias, så det mesta visste vi om men det är riktigt kul ändå och jag kommer nog sakna dom här torsdagarna.

Sen så böt vi även vecka idag, det glömde jag nämna, är nu i vecka 31 (30+0), det är ganska kul att det bara är 10 veckor kvar till BF-datumet. 10 veckor känns ju inte allt för avlägset iallafall.

När vi kom hem så började vi med maten, det blev en god pastagratäng. Resten av eftermiddagen och kvällen ägnades först åt skolarbete men även så påbörjade vi renoveringen av köket för andra gången. Vi gjorde köket i vintras, men extremt slarvigt och sen så var vi inte nöjda med färgen så nu ska vi måla om luckor och skåp från vita till mörkgrå, byta knoppar och tapetsera en fondvägg för att få bort lite av det vita, vi hade tidigare enbart vitt så det blir nog bra när det är färdigt.

Nu väntar vi med fortsättningen av renoveringen till imorgon eftermiddag, för nu ska skolarbeten skrivas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar