tisdag 11 juni 2013

Duktig kille med en stressad mamma






Just nu så är det verkligen fullt upp, så fort vi får en lugn stund så är dagen i stort sett slut och man måste gå och lägga sig för att orka med en till dag.

MYCKET, har hänt sen jag bloggade ordentligt sist. 

Tobias klarade både teoriprovet och uppkörningen så nu har han körkort. Det känns helt underbart, vi har en bil men den ska in på verkstad och besiktas innan vi kan använda den så vi lånar min familjs bilar nu lite då och då när vi behöver. 

Idag lånade vi mammas bil och jag och Neo åkte för första gången med Tobias, det gick skitbra, han är jätteduktig på att köra och jag kände mig definitivt säker. Vi skulle nämligen till frisören och då passade det bäst att vi lånade en bil istället för att vi skulle bli skjutsade. 

Sen imorgon så ska vi låna mammas bil igen för då ska Tobias skriva ett prov för sin utbildning inne i Örebro, så det blir spännande!

-----------------------------------------------------

Det som tar upp mest tid just nu det är dop-planeringen, på lördag smäller det och jag har tusentals saker som måste fixas innan dess, som tur är så ska mamma hjälpa till och baka lite och sen så kommer min svärmor hit och hjälper oss på fredag, det är vi supertacksamma för! Dessutom så skulle min brors flickvän Amanda ta med Neo ut på en promenad på lördag förmiddag så vi kan fixa iordning allt i lugn och ro , det var verkligen snällt av henne att ställa upp. Vi behöver verkligen hjälp och jag är glad att vi har så fina familjer.

------------------------------------------------------

Neo är jätteduktig på att sitta och sitter numera helt rakt i ryggen och kan sitta så i en halvtimme minst utan att tappa balansen. (självklart bullar jag upp med miljoner kuddar överallt han sitter för ibland kan han ändå tippa lite och då är det bra att mjuka saker finns där.) På bilderna ovan så sitter Tobias precis utanför bilden på sidan om Neo för att ta emot om han skulle ramla. Säkerheten först!

Men han är så himla duktig våran kille, när han står upp så har han nu också lärt sig att lyfta lite på fötterna och tar alltså små myrsteg ibland om det är något han vill till. Sen så skrattar han mer och mer för varje dag, sover hela nätter (just nu iallafall), sover mindre på dagarna, skrattar åt människor som skrattar på tvn? haha. Ja, han är en riktig goding och han charmar alla i vår omgivning.

Ska försöka blogga mer ordentligt efter dopet men fram tills dess kanske det bara blir några få inlägg. Hoppas ni förstår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar