torsdag 13 juni 2013

En vanlig diskussion

Jag och Tobias kom på klockan 06 imorse när Neo vaknade att vi visst skulle träffa prästen idag och planera dopet. Sen så somnade jag och Neo om efter att Neo hade ätit lite och vi vaknade inte förens halv nio ungefär, skönt men lite stessigt.

Sen kollar man ut och ser att det spöregnar. Fy vad trist, och det är en 20-25 minuters promenad ner till kyrkan där vi skulle träffa prästen.

Som tur var så regnade det inget alls när vi gick ner, vi hade med ett paraply, regnskydd till vagnen och jag hade på mig min jacka som står emot lite regn.

När vi går ut från kyrkan så spöregnade det, igen. Bara att ta på regnskyddet och fälla upp paraplyet, enda nackdelen var att min jacka började läcka igenom efter mindre än halva biten. Då kom en gammal diskussion som jag och Tobias haft förr upp.

Det här med "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder", då sa vi det "ja, ska man då ta på sig en sån där flygekorre dräkt när det är orkan och flyga runt och säga "det finns inget dåligt väder"  Haha, ja det är en sån där vanlig sak som jag och Tobias brukar prata om.

När vi kom hem så var jag dyngsur ändå in på underkläderna, bara att byta om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar