måndag 3 juni 2013

Nervös mamma

Jag måste dela med mig av en sak som gör mig extremt rädd och nervös. Neo har börjat rulla över på mage i sömnen! 

Jag kan inte alls slappna av och sov väldigt dåligt inatt efter att han snurrat över två gånger. Visst måste han väl kunna ligga på mage? Han borde väl få luft? Jag blir bara så nervös.

Jag är en riktig hönsmamma! Nervös och rädd för det mesta.

Nu ska jag dricka min kopp te, utan socker, buhu! Vi kör en lchf period just nu för att testa lite och då får man ju inte äta socker... 

Kan visa er hur duktig Neo är på att sitta. Sitta har han kunnat gjort länge men tycker inte att det räknas på riktigt förens de sitter helt rakt och så. Det gör Neo riktigt bra nu och om han håller på att börja falla åt något håll så lyckas han oftast själv stabilisera sig.

3 kommentarer:

  1. Oroa dig inte, när vi var små skulle man lägga barnen på magen och vi lever ju eller hur? ;) Nej men han är ju 6 månader om bara någon dag, så han är så pass stor att han kan lyfta huvudet om det känns obehagligt, det är värre när de mindre och inte kan det på samma vis. Han är ju väldigt stark i nacken och ryggen och därför är det absolut inga problem! Så duktig han är som sitter så bra nu! Stora killen!! :)

    SvaraRadera
  2. Det är ingen fara alls! Vår dotter är född 28 december, alltså yngre än din son, och hon har sovit på mage i iallafall en månads tid nu. När de väl kan rulla över själv så brukar man säga att PSD-risken är låg. De flesta barn lär sig rulla vid den åldern där risken för PSD börjar dala neråt igen :) Kan de rulla, kan de dessutom lyfta upp nacken också så tänk inte på det. Däremot ska du tänka på fallrisken istället, ett ögonblicks verk och så ligger han på golvet ... Fast din son är ju äldre än min så det har du säkert märkt redan :)

    SvaraRadera
  3. babylife.blogg.se5 juni 2013 kl. 00:26

    Jag var också jätte orolig när min lille Alex började rulla över på mage, det började för ca 1 månad sen och han fyller 6 månader den 12e juni. Han gillade också att somna med ansiktet i kudden så att jag var tvungen att sitta bredvid och kolla hela tiden så att han andas, tills jag hittade en helt genialisk babykudde i en barnaffär. Aero 3D heter den och det går att andas genom den. Min son sover bra på den och jag kan äntligen slappna av. Rekommenderar :)

    SvaraRadera