söndag 28 juli 2013

Lite snabbt

Klockan är elva och jag och Tobias ska strax krypa ner i sängen. Men tänkte bara uppdatera här lite snabbt först.

Nu på kvällen så gjorde vi något som vi aldrig gjort förut, vi böt blöja på en sovande Neo. När han höll på att somna i min famn efter han ätit välling och var klar för natten så kände jag att det luktade om honom, jag antog att det bara var en prutt eftersom han somnade. Sen när jag senare gick och la ner honom i hans säng så kände jag stanken. Jag blev helt förbryllad, skulle jag låta honom sova och vakna av att bajset sved i rumpan? Nej gud det kunde jag ju inte tillåta, stackaren kan ju inte ligga där med bajs i blöjan. Inte heller ville jag väcka honom. Så lösningen fick bli att försöka byta blöja på honom i sängen medan han fortfarande sover.

Jag och Tobias gick in med våtservetter och en ny blöja sen böt vi försiktigt och tyst blöjan på honom. Han rörde knappt en fena, kors i taket!

En bra lösning tycker jag, för inte ska han behöva ligga med en smutsig blöja.


Bjuder på en supersöt bild på Neo, alla bilder på han är iochförsig söta. Men ändå...

Trött kille i bilen med nappen i mun och sov/mys-nallen i händerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar