lördag 20 juli 2013

Mycket som händer

Ojojoj, vad länge sen det var jag bloggade och skrev av mig här. Men vi har haft så otroligt mycket att göra så då blir bloggen lite lidande. Nu börjar det dock klarna upp och jag tänkte ge er en lite "kort" statusuppdatering.

Sista juni så tog vi vårt pick och pack och flyttade in i våran helt underbara 3,5:a Vi fick hjälp av mina föräldrar och klarade att tömma allt på bara några timmar, utom förråden då som Tobias tömde de två kommande dagarna efter.

Den sista juni hände också en annan spännande grej. Neo började då vända sig ordentligt från mage till rygg, tidigare har han oftast bara vänt sig från rygg till mage för det har inte verkat som att han har velat vända sig från mage till rygg (han har dock kunnat detta sen han först lärde sig att vända på sig, mage till rygg var en utav de först vändningarna han gjorde). Sen efter det så har han börjat snurra runt som en galning i hans säng och på golvet.

Han har också börjat trycka sig bakåt och det är hans sätt att krypa, han trycker sig bakåt och kan ta sig runt i hela rummen genom att bara göra det och att snurra.

I gåstolen så är han en riktig marodör, han hittar alla möjliga saker som han inte ska ha egentligen och river ner dessa. (självklart inget farligt).

Den åttonde juli, en dag efter Neo blev sju månader så upptäckte jag hans första tand, vilken total lycka! Han var lite grinig i några veckor innan och dagarna innan tanden kom fram så bajsade han jättemycket, typ 15 blöjor på ett dygn. Hans första tand dök upp i nedre käken, tanden i mitten på vänster sida sett framifrån. Och idag så upptäckte jag att han har fått en till tand bredvid den första så nu är båda hans mittentänder i nedre käken framme! Även innan den här tanden så hade han problem med bajset i några dagar.


Tänkte lägga upp lite bilder senare, från de senaste dagarna. Men det får bli separata inlägg. Ska även uppdatera er lite om lägenheten och sen så småningom ge er bilder på den, men först så måste jag och Tobias sova. Neo ligger redan nerbäddad i sin säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar