måndag 29 juli 2013

Vill inte vara tjockis längre


Jag är verkligen galet trött på att vara en fet ko. Graviditets cravings är verkligen inte bra för kroppen. Chips, godis, läsk, bakverk och sånt fick mig verkligen att bli fet. Det här bilden är tagen våren 2010, så smal som jag var då har jag nog aldrig tidigare eller senare varit. Där såg jag verkligen ut som jag vill se ut nu. (Fast då tyckte jag att jag var tjock, men nu i efterhand så kan jag ju se att jag var ganska perfekt i kroppen) 

Häromdagen så sa min brorsdotter till mig när vi var och badade "varför är du så rödflammig på magen?", hon syftade på mina enorma bristningar från graviditeten och jag vet att hon bara är ett barn och inte förstår men man blir ändå så himla ledsen. Jag förklarade för henne vad det var iallafall. 

Nu under sommaren så har jag typ gått upp i vikt igen, mycket mat har det blivit och mycket läsk. Jag har ju fortfarande inte ätit chips eller godis sen i februari. Men det är fortfarande för mycket av det andra, dessutom så måste jag börja röra på mig igen. 

Jag hoppas verkligen att jag en dag kan bli nöjd med hur jag ser ut för det är inte kul som det är just nu. Jag kan inte ens kolla mig själv i spegeln utan att gråta, bada gör jag inte för jag vill inte att någon ska se mig, jag går undan när jag ska byta om, inte ens Tobias får se mig. 

2 kommentarer:

  1. shapeup är en super app om man vill gå ner i vikt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använde den faktiskt förr, precis innan Neo blev till, men det är ju nästan ett heltidsjobb att räkna kalorier. Försöker bara äta hälsosamt och röra mig lite mer, hoppas det funkar :)

      Radera