lördag 27 juli 2013

Mamma, pappa, titta


Vi är nu ganska säkra på att Neo kan säga mamma iallafall. Ibland så får han till det rätt och säger "mammaaa", ibland blir det "mam-mam" dock. Men han är riktigt duktig och han säger det när han vill ha tröst eller vill till mig. Om han ser mig när han sitter i gåstolen så kan han säga det och springa till mig, lika när han ligger på golvet och ser mig. 

Pappa är han inte riktigt lika haj på, "ba-ba" säger han dock ofta, om han blir ledsen om han sitter med Tobias så kan han klaga lite först sen säga "mammaaa" sen säger han "ba-ba". Som att han förstår att jag inte är där och att han då istället ska prata med pappa. 

Sen tror vi att han säger titta också, ibland säger han "titt!" och ibland "tittaaa" jag säger ju titta så ofta så det skulle inte förvåna mig. Men det är vi inte riktigt säkra på. 

Mamma det är jag nästan helt hundra på iallafall, för det har han inte sagt förut utan det kom för någon vecka sen. Sen så har det utvecklats från "mam-mam-mam" till "mamma".

Det är så himla roligt att höra honom babbla, han babblar nästan jämt och han verkar tycka att det är riktigt roligt att prata.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar