måndag 13 augusti 2012

BM besök vecka 24

Nu har vi kommit hem från rutinbesöket i vecka 24. Det gick superbra faktiskt, jag var som vanligt rätt nervös innan, men så fort vi var där så kändes allt bra. Först pratade vi lite om hur vi hade haft det, om han sparkade och sånt. Sen så kollade hon mitt blodtryck som jag tror låg på 111/60? Kan det stämma? Hon sa att det var bra iallafall. Sen skulle hon ta blodsockret, så jag fick ett stick i fingret och blodet verkligen forsade ut, alla vi tre blev ganska chockade över hur mycket blod jag hade i fingret! Haha! Mitt blodsocker låg iallafall på 4,9 vilket också var bra och normalt.
Sen så var det dags för urinprov och eftersom jag var så smart och kissade innan jag gick så fick jag hoppa lite påväg till toan! Men urinprovet visade att jag inte hade någon äggvita, så det var också bra och positivt.
Efter det så var det dags att mäta livmoderns storlek eller symfusmåttet som det så fint heter, det låg på 24, vilket var precis i den övre kanten av normalt, alltså är lill-pojken ganska stor!

Sen kom det bästa av allt, hjärtljuden! Först blev vi lite oroliga för vi hörde bara raspande, men hon berättade att han rörde sig så otroligt mycket så det var svårt för henne först att få tag på ljudet. Sen när hon väl hittade det så sparkade han för fullt! Haha, en liten buse!

Sen så berättade jag om min foglossning och då fick jag en liten bok med olika övningar för att hjälpa mot smärtan.

Ja, det var nog allt :)

2 kommentarer:

  1. Härligt att allt ser så bra ut! Du har lixom jag ett rätt "lågt" blodtryck men så länge de inte går under typ 90/ så brukar de inte vara någon fara =) men ett högt blodtryck å andra sidan, det kan ställa till massa med problem. Så lågt e najs =)
    Sj får ja vänta på spännande mätning ända till nästa måndag då min BM är på semester.. Men men den som väntar på nått gott =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä att de inte e så länge kvar slog mig rätt nyligen och insåg att de kanske kommer gå lite fortare än va ja tror..!
      E ju trotts allt i 7 månaden nu! Hjälp hur hände det lixom!?!

      Som du säger, skönt med varje "ny" vecka. Varje vecka är ju oxå som en extra trygghet i att allt kommer gå vägen! För om de små skulle få för sig att komma redan nu, ja då har dom ändå goda chanser! Och det är en skön känsla =)

      Radera