torsdag 8 augusti 2013

5 år senare


Det är inte en särskilt bra bild men det här är iallafall den första bilden som finns på mig och Tobias tillsammans. Det här var dagen efter vi hade träffats för första gången. Alltså 9/8 - 2008. 

Mycket har hänt längs vägen och vi har ändå lyckats ta oss igenom de svåra tiderna. Fem år kanske inte låter så länge, men eftersom vi bara var 15 år när vi träffades så är det faktiskt väldigt länge, inte många lyckas stanna i ett förhållande som börjar när man är tonåring. De flesta växer ifrån varandra, jag och Tobias växte ihop istället.

Vårat förhållande är väl långt ifrån perfekt men det är väl nästan alla förhållanden. Vi tjafsar som om vi varit gifta i 30 år, vi skrattar som bästa vänner och vi är fortfarande nykära. Precis så tycker jag att ett förhållande ska vara.

Jag älskar min Tobias och jag älskar vårt liv som vi har byggt tillsammans. 

Idag firar vi faktiskt fem år. Vi har inget officiellt datum på "när vi blev tillsammans", har något par det? Så vi firar dagen som vi träffades på 2008 - 08/08. Vi träffades den här dagen och det klickade direkt, sen när vi träffades igen två månader senare efter att ha pratat timtals på telefon och på datorn så var det bara självklart att det var vi två. Så vi har inget datum, förutom det när vi träffades. För redan samma dag som vi träffades så var vi som ett par. Allt kanske gick lite väl fort, men det har ju faktiskt funkat. 

Grattis på våran dag älskling!

6 kommentarer:

  1. Tack så mycket, min älskling <3

    Tänk att det redan gått fem år, kan inte ens föreställa mig livet utan dig, du är mitt allt och jag älskar dig <3

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Otroligt kul. Är super glad för er skull. Eller hur ska man kunna tjaffsa, gråta och skratta ihop. Det är ju det slm är livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! :) Det är verkligen så det ska vara! :)

      Radera
  3. Grattis till er. Jag träffade min sambo när jag var 16 och han 19 och vi har varit tillsammans i 13 år nu : ) hade även distansförhållande i flera år. Åh vi håller också ihop än : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Va kul att ni har hållit ihop! Älskar att höra om andra som också lyckas hålla ihop, jag blir jätteglad av det. :)

      Radera