onsdag 9 oktober 2013

Det kanske inte går så himla fort

Min viktminskning är väl inget i den extrema kategorin, men varje dag så försvinner faktiskt lite av mig. Det känns faktiskt rätt bra. Jag fuskar rätt ofta och äter vanlig mat, men jag vet att jag inte skulle orka fortsätta om jag inte unnade mig något ibland.

Jag vet att många andra har fått bort sin mage senast efter nio månader. Men jag var noggrann med att låta bli att banta/träna tills att jag slutat amma och ärret slutade göra ont. Ärret slutade göra ont ofta i juni och jg slutade amma i slutet av juni. Så sen dess har jag försökt lite. 

Jag har väl tappat några kilon, vet inte hur många, satsar mer på midjemått. Där har jag tappat 6 cm. Jag har fortfarande en lång väg kvar, men jag har iallafall kommit en bit på vägen. 


Bilden till vänster är tagen i juni, där hade jag 80 cm i midjemått. Bilden till höger är tagen idag, med 74 cm i midjemått. 

Påsmagen har blivit mindre, den hänger inte över lika mycket, den är inte lika rund och hänget över naveln har blivit mindre. Bristningarna har dragit ihop sig. Valken under armen mot ryggen har blivit mindre och finns nästan inte kvar. Under bysten går magen rakt en bit innan den går utåt nu. Brösten är fastare också. Man ser också att jag inte är lika bred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar