onsdag 16 oktober 2013

Mina 4 hjärtan

Nu äntligen fick jag lite tid över till att blogga. Idag har det verkligen varit full rulle här i vårt hem. Först så vaknade vi hela familjen vid 06. Sen efter det så gick vi upp, jag diskade, städade undan lite och startade en tvättmaskin. Sen så åkte pappsen till skolan. 

Runt klockan tio-elva så ringde det på dörren, det var mamma/mormor som kom på besök. Sen så bjöd hon mig på lunch, hon köpte sallad till oss som vi mumsade i oss. Neo fick smaka lite majs och ost, och sen åt han sin egna mat också. 

Sen var det dags att göra sig iordning. Fick Neo att sova medan jag lockade håret och tog på mig ordentliga kläder, inte mjukisbyxor som jag annars springer runt i. Sen gick vi och hämtade kusin Ebba från första klass. Vi hade en jättehärlig promenad hemåt sen, hon bara pratade på och jag svarade. Älskar att hon är så pratglad! 

Sen så hade hon och jag fullt upp tills min syster och Neos kusin Sigrid kom hit på besök. Hon hade med Sigrids didrikssons overall från förra året så vi kunde prova vilken storlek han ska ha. Sen så fick vi låna jacka och thermo-byxor, plus en slit-och-släng overall. Sen stannade Sigrid kvar här medan Sofie åkte och böt bil. Lyckades fånga några bilder på mina fyra hjärtan. 

Sen på kvällen så lagade jag och Ebba mat, hon beställde makaroner, knaperstekt bacon och broccoli. Sagt och gjort så fixade jag det till henne. Sen så åt både hon och jag med barnservisen och satt och skrattade i köket. Efter att vi ätit så hjälpte hon mig att ordna med kläder som vi ska sälja på loppis på lördag, hon var riktigt bra på att sätta pris på saker! 

Imorgon hämtar jag henne igen efter skolan för en till rolig dag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar