torsdag 3 oktober 2013

Kolla på mig, jag har inte stl 36

Ibland blir jag bara så himla trött på hur skev världen är.

Jag blir så trött på att barbiedockorna är i storlek xxxs med bröst i kupa G eller H. Jag blir så trött på alla reklamer "smink som känns som att du inte har smink på dig", men ha inte smink då? Varför måste vi låtsas att vi är någon annan med flera ton smink varje dag? Jag blir så trött på att "plussize modeller" är relativt normala i storlekarna, och inte alls så kurviga som de borde vara. Kolla till exempel på bilden jag lägger in här nedanför. Den här bilden hittade jag på H&M's "+" avdelning. Som är storlek 44-54.


Detta är då enligt H&M en "plusmodell". Det här är bland det löjligaste jag har sett. Jag har oftast storlek 42 på överkroppen och oftast 42 på nederdelen också, men ibland behöver jag stl 44. Hon här ovan är mycket mindre än mig. Hon har ingen pås-gravidmage. Hon har inga bröst i storlek 80E. Hon ser nästan smal ut i mina ögon, men nej, hon räknas in på den större sidan. 

Vad ger det här? Det här berättar för oss att hon är stor och vi andra som är större vi är ju då enorma. 

Världen är skev...

1 kommentar:

  1. Håller helt med dig, det är så skev bild. Och precis som du skriver så set modellen inte alls ut att tillhöra den kategorin. Usch det är så hemskt att vi idag är så utseendefixerade, tänk hur det kommer vara för våra barn om det fortsätter såhär..

    SvaraRadera