söndag 13 oktober 2013

Sista fikat ute


Såhär såg det ut hos mina föräldrar igår. Vi var där för att hjälpa till lite med lövkrattning. Vi var nästan hela familjen, var bara Ebba och Johan som saknades. Tobias tog bilden så det är därför han inte är med.

Lövkrattningen var jobbig så när vi kom hem på kvällen var vi helt slut och låg bara och slöade oss tills jag började med maten. Det blev köttfärsbiffar med soltorkade tomater och fetaost, hur gott som helst, både jag och Tobias mumsade i oss en massa! Till det så gjorde jag ugnsrostad potatis och morötter, fetaostknytten (tack bror och Amanda för receptet!) och sen lite gräddsås. 

Jag är faktiskt riktigt stolt över Tobias. När vi träffades så åt han inte grönsaker, frukt eller sås. Men sen dess så har han kämpat och nu äter han en hel del. Han gör det för Neos skull, för att Neo inte ska kunna säga "om pappa inte äter då måste inte jag äta". Nu senast var det soltorkade tomater som han provade och han gillade det faktiskt väldigt mycket, det tycker jag är hur kul som helst, det blir så mycket lättare för mig att laga mat när vi äter mer lika saker istället för att vi ska äta varsin rätt. Det är så viktigt att smaka på saker innan man säger "usch!". 

Jag är så stolt över dig älskling!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar