måndag 21 oktober 2013

Måndagsbabbel

Nu får ni räkna med att det blir ett rörigt inlägg. Jag orkar inte vara ordentlig just nu. Jag har alldeles för mycket att göra just nu. 

Tiden bara flyter iväg. Neo har börjat med en ny "standardsak", tidigare gjorde han det bara någon gång om dagen, men nu gör han det hela tiden. Han myser/kramas. Han kommer fram till en och lägger huvudet mot en sen så säger han "mmmh" och myser så i några sekunder. Det är verkligen helt underbart, blir tårögd bara jag tänker på hur fin han är. Våran lilla mysiga son. 

Idag var jag och Neo själva från klockan 08 till klockan 16. Vi har så himla roligt jag och Neo. Han tycker nog att jag är lite knasig, men man måste kunna vara lite knasig ibland för att roa de små. Jag gjorde lite konditionsövningar och han skrattade hur mycket som helst.

Tänkte bjuda på ett tips på enkel barnmat, som verkligen gick hem hos Neo. 

Köttfärsröra med pasta.

Innehåller: köttfärs, krossade tomater, fint rivna morötter, majs, lite peppar och lite chilipulver. Sen så kokade jag makaroner som jag mosade lite med en gaffel. 

Väldigt enkelt och gott, man kan även tillsätta lite matfett, då den här maten är rätt så fettsnål. Inget salt och inget socker, som det ska vara!

Ser kanske inte så aptitligt ut, men bjuder på en bild ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar