onsdag 31 oktober 2012

Ännu en dag som börjar med värkar

Min dag började fem minuter innan Tobias alarm skulle ringa, jag var kissenödig men väntade snällt innan jag rusade upp så fort det ringt. Sen nån gång mellan 6-7 så kom en värk, inte en sån farlig utan bara en vanlig med menssmärta och öm i hela bäckenet.

Men värre blev det, Tobias ringde från jobbet nu vid klockan nio då han har en liten rast då. Efter att vi har pratat i fem minuter kanske så utbrister jag "VÄRK", den här gången gjorde det mycket ondare. Jag låg och kved och försökte andas i ett lugnt tempo (vilket är ganska omöjligt) några minuter efter denna så känner jag har det bygger upp inför en till och självklart hade jag rätt, en till kommer och denna gör riktigt jävla ont och håller på i kanske 1-1,5 minut. Sen avtar den och jag har inte haft någon värk sen dess, så jag hoppas att det bara var något tillfälligt och att det inte kommer några fler idag.

Skulle jag få regelbundna så måste jag ringa en jävla massa samtal. Till mamma, Tobias och självklart förlossningen.

Önska mig lycka till så att jag tar mig igenom den här dagen utan att föda en bebis!

2 kommentarer:

  1. usch vad läskigt att det håller på sådär, måste vara riktigt jobbigt. Kan inte vara lätt för Tobias heller att vara på jobbet när du har värkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rätt hemskt faktiskt, man känner sig så hjälplös :/ Nej han blir ju jättenervös, speciellt eftersom vi har en bra bit att åka :/

      Radera