fredag 5 oktober 2012

Jullängtan

Jag är en sån där människa som är helt tokig i julen. Julen är enligt mig det bästa på hela året och det känns så passande att mitt första barn ska födas i december månad, det är helt sjukt passande och underbart.

Jag började redan i augusti att lyssna på julmusik, första glöggen drack jag i mitten av september och jag går varje dag och längtar efter att affärerna ska börja med julsortiment.

Här nedan är min favorit jul-låt för tillfället, Eartha Kitt med Santa Baby. Tycker det är en helt otroligt bra och julig låt :) 


Som tur är så gillar Tobias också julen en hel del, annars skulle han nog bli galen. Jag sitter hela dagarna t.ex. och letar efter julinspiration på internet och min spelningslista på youtube innehåller 20-30 jullåtar som spelas på repeat hela dagarna. 



Här ovan ser ni också min absoluta favoritplats på julen, mammas och pappas hus. De har det så otroligt mysigt på julen. Det enda som var lite trist med förra året var att det var första året som jag inte var med och klädde granen, som jag klätt varje år så länge jag kan minnas, det kändes lite sorgligt faktiskt. 

Fast nästan allt med förra julen var trist. Vi fick våran lägenhet den andra december och den var i ett sånt dåligt skick att allt utom badrummet behövdes renoveras. Så hela december månad renoverade och vi fick aldrig någon riktig julstämning. Vi hade inte tid helt enkelt.

Så i år hoppas jag på förbättring, jag hoppas Neo trillar ner någon dag efter första advent så jag hinner julpynta lägenheten i lugn och ro. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar