fredag 5 oktober 2012

Jul-lista

Jag har sån jullängtan så jag passar på att göra en sån här, fylla i grej som jag hittade någonstans :O

1. Hur mycket längtar du till julen just nu på en skala 1-10?
Skulle tro att det ligger mellan en 8 och 9 :)



2. När vill du att första snön faller?
Helst efter bebisen kommit, inte kul att halka runt på is när man är höggravid. Så det får gärna vänta med snöfall tills efter.

3. Köper du levande gran, hugger en själv i skogen eller använder plastgran?
Vi använder min mor och fars gamla plastgran, dels eftersom jag älskar och har vuxit upp med den och dels för att jag inte orkar städa upp barren. Sen så är plastgranar riktigt fina.

4. Har du redan börjat förbereda inför julen, isåfall vad?
Jag har bara börjat planera, inte förberett något ännu.

5. När tycker du det är okej att börja med julens sysslor?
Handla julklappar kan man göra året om, köpa julpynt och annat liknande bör inte göras förrän i mitten av oktober iallafall. Julskinkan ska vara klar till första advent, julpyntet ska inte upp förens första advent, granen kan åka upp när som helst efter första advent.

6. Finns det något du vill göra annorlunda detta år mot tidigare år? 
Jag vill ha en riktig jul, med julskinka på vörtbröd varje morgon och julkänslan i topp! Inge renovering det här året minsann!


7. När börjar du köpa julklappar? För sent eller i god tid? Jag brukar köpa rätt långt innan. Köper dock inte så många, brukar bara bli till barnen i familjen. Men jag planerar redan nu vad jag ska köpa och tror det blir att beställa barnens julklappar online i år. Bättre utbud och billigare än i butiker.

8. Om förra julen fick betyg, vilket skulle du ge? Motivera. 
En trea kanske. Hela julen var en enda röra. Kan dock inte ge lägre än en trea eftersom julen är min favorit tid. Men dels så firades själva julafton tillsammans med Tobias, min mor och min far bara. Alla andra saknades enormt. I år ska vi dock vara samlade eftersom min bror har sin dotter på julafton i år, han har henne varannan jul. Det viktigaste med julen är ju familjen.


9. Föredrar du att vara många eller få på julafton?
Jag vill ha hela min närmsta familj samlade, jag är väldigt nogrann med det. Tobias, mor, far, syster, bror, deras respektive och deras barn, sen våran lilla knodd också självklart! Och glöm inte hundarna! Alla dessa vill jag gärna ha med på julafton.

10. Om du fick välja; nämn tre personer du skulle vilja spendera en julhelg med och varför. 
Tobias, jag skulle aldrig vilja fira en jul utan honom. Han är ju mitt livs kärlek så kan inte tänka mig en högtid utan honom.
Våran lilla bebis är ju också självklar. Förhoppningsvis så kommer han lite innan jul också ;)
Sen så skulle jag gärna ha med Ellie Gouldning. Hon skulle stå där, se fin ut, sjunga och bara vara underbar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar