måndag 8 oktober 2012

BM-besök! och magen vecka 32 (31+4)

Nu har vi kommit hem från ett besök hos barnmorskan, ett helt vanligt rutinbesök, som det kallas. Det här var sista besöket Tobias kunde följa med på eftersom han har bytt jobb.

Jag fick en annan barnmorska idag då min var iväg på ett hembesök. Det var lite kul att ha en annan och se hur annorlunda det kan vara, hon var jättebra hon jag fick idag och det gjorde inget att jag fick henne istället.

Hon kände på min mage och bekräftade vad jag trodde, min lilla bebis har fixerats! Hon kände efter och visade mig vart huvudet låg, så fick jag känna på det. Det var jättelustigt.

Symfys-fundus måttet låg på 32 och därför precis på övre kanten. Endra så har jag mycket vatten eller så är han stor. Sen låg hans hjärtljud på 150, så det var väl också bra :) Han är frisk och kry!

Om SF-måttet hamnar ovanför kurvan så ska jag få åka och mäta och dona i Karlskoga eftersom det då är risk för att han är för stor och jag för liten. Men så länge han ligger på kanten så ska det inte vara någon fara.

Tar med en bild på magen från idag också! Är i vecka 32 (31+4) idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar