måndag 1 oktober 2012

Dagens mage och lite tankar

När vi vaknade imorse så fick jag panik, glömde nämna det i förra inlägget. Vi hörde lastbilar utanför så Tobias reser sig ur sängen och går till fönstret och säger att det tydligen står två brandbilar utanför, jag börjar genast tro det värsta, bilarna står utanför ingången bredvid våran, och vi bor vägg i vägg med lägenheterna som hör till den ingången. Jag börjar oroa mig, så på med kläderna och sen börjar tankarna rusa genom huvudet, vad ska jag ha med? Vad är viktigast? Hur ska jag kunna välja bara några saker när allt är viktigt? Men Tobias bestämmer sig för att gå ut och kolla läget. Han kommer snart tillbaka och berättar att det är en kvinna som ligger på marken och de gör hjärt-lungräddning på henne, det var alltså ingen brand. Självklart är det jättehemskt men tänk vad många fler människor som hade kunnat drabbats ifall det varit en brand. Usch och fy!

Iallafall här är dagens mage och under den är dagens lunch, min favoritmat stuvade makaroner, bacon och broccoli. Mums!

Nu ska jag återgå till mina studier!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar