måndag 15 april 2013

Det blir bättre

Då börjar den här dagen lida mot sitt slut då, Neo somnade i min famn för en timme sen så för ett tag sen la jag ner honom i spjälsängen. Vi kämpar faktiskt med en sak här hemma som jag inte nämnt här på bloggen än. Det är nämligen så att Neo är extremt mammig, han vägrar nästan vara hos någon annan än mig. Vi tror att det kom i samband med rs-viruset. Jag mådde så dåligt när jag såg honom sjuk och jag ville inte att han skulle behöva må så dåligt. Så efter han var sjuk så försökte jag se till att han inte skulle behöva vara ledsen.

Så jag har "skämt" bort honom och det har orsakat att Neo inte vill ligga själv eller vara med någon annan. Så just nu försöker vi få honom att vänja sig tillbaka igen, han får ligga korta stunder i gymmet eller på filtar, sen så ska han vara hos Tobias även om han blir ledsen, då ska Tobias trösta honom, innan han får komma till mig.

Idag kom vi faktiskt någon vart även om de här dagarna har varit hemska för mig, Neo somnade hos Tobias, det har han inte gjort sen han var två månader. Det känns underbart.

Den här dagen har annars varit väldigt bra. Vi gick över till Elin och Steira som bor i huset bredvid, dit kom också Ona och Enea. Elin, Ona och jag var gravida samtidigt så vi gick i mammagrupp tillsammans, så nu umgås vi och pratar om allt mellan himmel och jord. Vi blev bjudna på en jättegod vegetarisk taco-gratäng och sen fick vi marängtårta till efterätt. Allt var supergott och det kändes som att jag skulle rulla därifrån.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar