söndag 28 april 2013

Jag blir så himla arg!

Nu är jag riktigt trött på den här jävla amningsdebatten!!

Hur kan man ens ha en debatt om något som är så naturligt och som dessutom är det bästa för barnet? Jag förstår verkligen inte!! Varför blir folk så störda av att se ett barn äta på en tutte, det är ju så de flesta barnen har växt upp, vid tutten.

Om det är för att folk blir irriterade för att man kanske ser en liten bit av tutten så kan jag ju berätta för er att man oftast ser mer tutte i bh och bikini reklamerna. När jag ammar så knäpper jag upp mitt amningslinne först, lägger Neo precis framför bröstet och drar sedan ner bhn, om man har "tur" så kanske man ser min tutte i två sekunder innan Neo tar tag. Sen så syns bröstet inte mer än vad brösten i reklamerna syns. Faktiskt så syns bröstet mycket mindre än vad de i reklamerna gör....

Folk klagar på att det är "avtändande", men det vore väl konstigt om det skulle vara tändande kan ju jag tycka, för det är ett barn som äter. Det är bara naturligt! Inget annat!

Ni som tycker att mammorna ska behöva gå undan och sätta sig på toan och amma. Tänk då såhär: Skulle ni tycka om att äta eran mat inne på toaletten? Ska mammorna och barnen som ammas bli förpassade in på toaletterna medan barn som matas med flaska eller äter bebismat får sitta precis vart de vill? Det är ju inte rätt någonstans.

Brösten är faktiskt till för barnen, de har blivit sexobjekt, men de ska fortfarande vara till för barnen. Amning är det bästa för barnen och 97 % av alla kvinnor KAN amma sina barn.

Det borde inte ens finnas en debatt om det här!


2 kommentarer: