måndag 29 april 2013

Här ska det bli dop!

För några veckor sen så ringde vi till prästen här på orten och bokade in ett datum för dop. Den 15:de Juni så ska Neo döpas!

Varken jag eller Tobias är troende egentligen, men vi båda är döpta och jag tycker att det är en riktigt fin ceremoni. Strunt samma om det egentligen är religion inblandad, gillar man traditionen så gör man och skulle man gå helt emot religion så skulle man ju inte fira jul eller påsk eller något sånt, så jag tycker nog att det är helt okay att vara lite "låtsas-kristen".

Så att Neo ska döpas var för oss en självklarhet. Och som faddrar (den nya sortens gudföräldrar) så har vi valt Tobias syster Malin, min bror Magnus och min syster Sofie, så Neo får tre stycken faddrar. Vi valde att hålla det inom familjen eftersom oavsett vad så finns alltid ens familj där.

Nu gäller det bara att få ihop allting, inbjudningar ska skickas ut, Neo behöver dopkläder, fika ska ordnas, dekorationer ska göras osv. Det kan bli en lång lista, det enda vi har klart är vad jag och Tobias ska ha på oss. Jag ska ha en somrig vit klänning med rosa blommer på och Tobias ska ha en mörkblå skjorta med detaljer som matchar min klänning, det är supersnyggt tillsammans och vi kommer nog bli riktigt stiliga.

Jag hade tänkt göra doptårtorna jag själv istället för att köpa, för jag gillar ju att pyssla och baka och det kändes som en rolig utmaning. Bild på en "test-tårta" här nedanför. Tanken är att den sen ska vara vit med blåa detaljer istället men jag orkade inte med det just nu :P


2 kommentarer: