onsdag 10 april 2013

Smakisar

Nu när Neo blivit fyra månader så får man ju börja introducera smakportioner till honom. Så igår blev vår premiär!

Vi hade egentligen tänkt vänta med smakisar tills han var fem månader ungefär, men igår så sa vi att vi skulle prova för att se om han var intresserad eller om han skulle trycka ut det igen.

Vi åt köttfärsbiffar, kokt potatis och gräddsås till kvällsmat så jag tog en liten bit potatis, mosade den helt och tryckte ut lite bröstmjölk som jag blandade med potatisen.

Sen så tog jag lite på en sked och gav till Neo. Jag hade ju räknat med att han skulle trycka ut det men istället så började han smaska för fullt och log stort, så han fick lite till.

Gud va kul att det fungerar och att han tyckte om det! Ska ge honom lite mer ikväll tänkte jag. Tobias fotade en hel del, så här kommer lite bilder!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar