onsdag 10 april 2013

Helgens äventyr

Då var vi hemma efter en helg i Stockholm hos Tobias föräldrar. Vi kom egentligen hem i söndags men då var vi så trötta så jag orkade inte blogga, så jag gör det nu istället. Jag tänkte summera hela helgen.

I torsdags så var vi på föräldragrupp under hela förmiddagen. Sen skyndade vi oss hem, slängde i oss lite rester och packade det sista. Klockan två blev vi hämtade av min syster, hämtade upp kusin Sigrid från dagis och rullade iväg mot Örebro. 

När vi kom fram till Örebro så hämtade vi ut tågbiljetterna och gick och väntade på tåget. Som tur var så sov Neo under hela väntetiden för hade han vaknat så hade han behövt äta. Sen kom tåget in på perrongen och vi gick på. Tobias tog hand om vagnen och väskorna och jag och Neo satte oss på våran plats. Neo blev hungrig nästan direkt så jag fick skynda mig fram med tutten. 

Resten av tågresan gick väldigt bra. Han var vaken halva tiden och sov resten. Vi slapp blöjbyten!

Sen hände inte så mycket mer på torsdagen, vi kom fram till stockholm, åkte hem till Tobias föräldrar och åt pizza, sen sov vi.

Fredagen då.

Fredagen började vi med att köra vår morgon-rutin, vilket innebär att vi tar av pyjamasen och blöjan, Neo får ligga på handdukar på golvet, sen så får han lufta, få lite massage, få sina eksem insmorda, få på sig en ny blöja och kläder.

Sen mötte vi upp Tobias barndomsvän Robin och for in till stan. Vi gick runt lite i gamla stan sen åkte vi till Jensens Böfhus där vi åt god mat. Neo var som vanligt hur duktig som helst. Tobias kompisar Alex och My kom även de till Jensens.

Resten av dagen spenderade vi i stan och kom inte hem fören sent på kvällen, Neo sov mestadels av tiden och gjorde inte mycket väsen av sig. Det var dock svårt att hitta ett café där barnvagnen fick plats, det tycker jag är dåligt!



Lördagen.

Lördagen började vi också med rutinen. Sen åkte vi in till stan tillsammans med Tobias mamma, Sussi. Jag passade på att prova lite kläder när Tobias och Sussi var med. Hittade en vardagsklänning på H&M, en jättesöt med fågelmönster. Sen så hittade jag en klänning som jag ska ha på Neos dop. (Dopet ska jag berätta lite mer om i ett annat inlägg. ) Klänningen hittade jag på gina tricot, en jättefin vit klänning med rosa blom-mönster.

Sen mötte vi upp Tobias klasskompis från gymnasiet, Jonas och åt på Pizzahut. På eftermiddagen gick vi i lite fler affärer sen åkte i hemåt.

När vi kommit hem till Tobias föräldrar så kom även Tobias farmor och farfar dit, de har inte träffat Neo än så det var kul.

Vi åt middag då och Tobias farmor hade med sig sin supergoda chokladmousse som hon bjöd på.

Neo med gammelfarmor och gammelfarfar!

Söndagen.

På söndagen så tog vi det faktiskt lugnt hela förmiddagen, vi packade och såg till att allt var fixat. Sen efter lunch så åkte vi in till stan till Tobias mormor och morfar där vi fikade en hel del innan vi tog tunnelbanan till centralen och åkte hem med tåget.



Jag och Neo på tåget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar