onsdag 17 april 2013

Det där med längtan

Förlåt för att det inte blev något inlägg igår, vi hade ganska fullt upp hela dagen även om vi mest satt hemma, ironiskt. Rörmokaren kom förbi igår och kollade vilka grejer som han behövde för att koppla in vår tvättmaskin, så idag skulle han antagligen sätta in den, ska bli så skönt att kunna tvätta hemma äntligen.

Igår hände något rätt så oväntat och spontant, vi får se, men om allt går som det ska så kommer jag bli väldigt lycklig. Men jag vill inte berätta om det här än. Det gör jag sen när det är fixat.

En annan sak som jag vill berätta för er är att jag börjar närma mig mina mått jag hade innan jag blev gravid. I januari 2012 så hade jag 77,5 cm i midjan, sen gick jag ner i vikt och hamnade på 73,5, och nu ligger jag på 80 cm. Det som förvånar mig mest är mitt stussmått( där man är som bredast över baken), innan jag blev gravid låg det på 104 cm, för två månader sen låg det på runt 115 cm och när jag mätte idag så låg det på 108 (?!). Mätte flera gånger för att se så att det verkligen stämde och det gjorde det. Helt otroligt.

Min vikt har också minskat, två kilo till har jag tappat. Låg på 85,5 kg vid påsk och nu ligger jag på 83,5 kg. Det går framåt och det enda jag har gjort är att sluta helt med godis och chips och skurit ner på läsken, sen så promenerar vi lite mer. Jag tycker att det är viktigt att äta ordentligt eftersom jag ammar så maten har jag inte ändrat på.

Jag längtar så efter att komma ner till min målvikt. Men jag har en ganska lång väg kvar, för först vill jag komma ner till min före-graviditeten-vikt, som är runt 73 kg, sen vill jag helst gå ner till 65 kg, men allt har sin tid.

2 kommentarer:

  1. wow bra jobbat! Jag väger också runt 83kg nu. Vi får kämpa tillsammans! Jag har som mål att väga 73kg när jag är klar. så 10kg kvar! Jag har gjort det samma som du, slutat med godis, kakor, läsk osv sen går jag ju väldigt mycket då jag lätt blir uttråkad haha och sen tränar jag på mamma/baby gympa en gång i veckan. Du kan ju kolla om det finns något sådant uppe hos dig, det var verkligen kul och givande! Men nu är jag inne på dag 2 med träningsvärk hahah inga muskler kvar någonstans!! XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det tar tid det här, jag vägde 73kg innan jag blev gravid, så det är väl första målet. Vill ju helst gå ner till 65 kg, men det viktigaste är ju att man är nöjd med sig själv och skulle jag bli det innan jag nått målet så stannar jag väl där.

      Nej, här finns det tyvärr inget sådant. Annars skulle jag nog också gå på det. Låter kul :)

      Radera