torsdag 6 december 2012

BM-besök

Nu har jag precis kommit hem ifrån ett besök hos barnmorskan, förhoppningsvis det sista.

Det var den vanliga proceduren, urinprov som visade att jag inte hade någon äggvita, sen blodtryck på 130, sen lite prat och frågor, fick reda på att man blir startad i vecka 41+6 iallafall, så max två veckor kvar då. Sen så var det dags för henne att mäta magen, nu låg SF-måttet på 36, och med det så ligger jag precis på mittlinjen av kurvan. Det hade alltså även växt en centimeter från förra veckan. Sen så var hon tvungen att störa honom lite och känna hur han låg, och han låg fortfarande perfekt, men det är ju klart för han är ju perfekt våran lilla skrutt. Hans hjärtljud var också dom perfekta 146 låg de på idag.

Sen så har jag lite mer information att dela med mig. Men alla kanske inte vill läsa det, så jag varnar nu i förväg! Läs på egen risk!

Imorse när jag var på toa så hittade jag en stor klump slempropp i trosorna, det släppte ju en stor del för två veckor sen, men sen dess så har bara små små delar lossnat, men nu kom en stor klump. Sen när jag var hos barnmorskan så släppte en lika stor klump till. Så nu hoppas jag att allt har släppt så att han kan komma snart!! Sammanlagt har nog en halv deciliter lossnat, om man skulle måttat upp det.

Jag tror och hoppas på att han kommer i helgen! Man måste ju försöka vara positiv! :)

1 kommentar:

  1. åhhh spännande!! igår fick Olas fru (på rixmorron zoo, radion) sin lille son och när de ringde honom grät han av pappa lycka och då började jag också att gråta! Graviditets hormoner!!

    SvaraRadera