söndag 30 december 2012

Mellandagsrean

Igår var våran första dag ute bland mycket folk sen vi kom hem. Vi kände att det var dags att dels prova hur han skulle hantera situationen och hur det skulle fungera för oss som en familj. Och jag måste nog påstå att dagen gick helt perfekt.

Jag ammade Neo precis innan vi åkte, max 5-10 minuter innan vi böt också blöja då. Sen så åkte vi in till Örebro som är en timmes resa med bil. Först stannade vi på mega, där de har superbilliga barn och bebiskläder. Vi hittade en hel del där faktiskt. Där så använde vi oss av den supersmarta funktionen som vår vagn uppfyller, när man har den som sittvagn enbart så kan man klicka i bilbarnstolen i den och på så sätt så behöver man inte krångla ur bebisen ur bilstolen för att lägga den i barnvagnen. Hela tiden därinne sov han gott så vi behövde aldrig ta upp honom. Där hittade vi en hel del kläder till Neo, tre par byxor, fem stycken dreggellappar, två stycken bodies, fyra par strumpor och en mössa, allt för under femhundra kronor.

Sen åkte vi vidare till mariebergs galleria. Där så la vi ner Neo i liggdelen istället för att ha honom kvar i bilstolen. Det är ju inte allt för bra för de små att sitta allt för länge. Vi började med att hitta en vinterjacka till mig, jag har ju inte köpt någon än i år eftersom jag haft en stor mage, och jag ville vänta någon vecka innan jag köpte en ny eftersom magen kanske hann krympa lite mer då, dessutom så brukar ju jackor vara billiga under mellandagsrean.

Efter att vi hittat en jacka så blev det dags för lilleman att äta och få en ny blöja, så vi begav oss då till amningsrummet. De hade faktiskt ett väldigt fint amningsrum, det var skönt att få lite lugn och ro i all mellandagsstress.

Sen så åt vi på McDonalds, vi lyckades få ett bord långt in där det var lugnt och vi fick plats med vagnen brevid bordet. När vi hade ätit var det dags för lite riktig shopping och lagom tills dess så somnade Neo i vagnen också. Först gick vi till HM, men där hittade vi inget, så vi fortsatte till Cubus. På Cubus hittade jag väldigt mycket. Två par jeans, en stickad tröja, en genomskinlig skjorta, och tre toppar, för under tusenlappen, det är riktig rea det!

Sen gick vi bara runt ett tag, men hittade inget, så då gav vi lillplutten mat och bytte blöja, sedan tog vi en snabb tur till IKEA, där vi köpte lite överdrag till skötbädden och några tvättlappar, samt ett ljusfat.

Det var en riktigt bra dag och jag är verkligen imponerad över hur duktig Neo är. Han är så snäll och lugn!

4 kommentarer:

  1. vi har just köpt en vagn så man klickar i bilbarnstolen, så himla skönt när man är iväg till stan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen superpraktiskt! :D

      Radera
  2. vad härligt det lät. Jag kan knappt gå och handla nu, mina ben och fötter är så sjukt svullna och det blir inte bättre av att traska runt i massa affärer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väldigt härligt, kändes fridfullt på något sätt. Första gången vi var ute sen han kom. Dagen innan han föddes var sista gången vi var på ett köpcenter. Nej usch jag är inte avis, men snart är det ju över iaf <3

      Radera