torsdag 6 december 2012

Vecka 41...

Idag går jag in i vecka 41, veckan som jag aldrig trodde jag skulle gå in i och veckan jag hoppades att jag skulle slippa. Men men, här står jag idag och ska om två timmar bege mig till barnmorskan för ett rutinbesök.  Besöket känns jättejobbigt eftersom hon varje gång säger "då kanske vi inte ses nästa vecka", men sen gör vi det ändå... Bara för att jag har en envis och bekväm liten skrutt i min mage :(

I vecka 41 händer ingenting överhuvudtaget, allt är klart och det är bara en trälig väntan. Men jag försöker hålla hoppet uppe och hoppas att han kommer inom en vecka iallafall!

Nu har jag precis ätit en macka (vörtbröd med julskinka och grov senap <3) och druckit en kopp te, sen efter jag varit hos barnmorskan så ska jag följa med mina föräldrar in till Örebro när de ska julklappshandla så att jag kan hålla mig sysselsatt. För jag kan säga att det inte finns något tråkigare än övertid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar