lördag 1 december 2012

Lite trist...

Det är lite trist att julpynta och städa när köket är en enda röra, man försöker göra allt så fint och julmysigt men sen kollar man in i köket där det ligger papp på hela golvet, färgburkar här och där och skåpsluckor ligger på tork på golvet. Jag som sa att jag ville ha köket färdigt till första advent, ja om inte en liten tomtenisse kommer och trollar inatt så kommer det inte vara färdigt till imorgon....

Och vardagsrummet har också blivit lidande av kökets fördärv, för här står köksbordet på sniskan, stolar här och var och orsakar en enda stor röra.

Skönt att veta iallafall att när köket är helt färdigt så behöver vi inte göra något mer med den här lägenheten på renoveringsfronten, då är vi klara. Köket gjordes ju om redan förra vintern, men jag blev inte nöjd och därför gör vi det nu igen, trist men behövligt.

Idag har vi iallafall kämpat på, städat badrummet, bytt gardiner i sovrummet och köket, torkat golvet och ställt fram lite mer pynt. Adventsljustaken står klar och väntar på att bli tänd, tyvärr så får den stå på en köksbänk för tillfället då köksbordet som jag tidigare berättade om ligger på sne här i vardagsrummet....

Jag fick ingen wow-känsla av årets julkalender och jag hoppas på att de kommande avsnitten är bättre....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar