lördag 8 december 2012

Ute ur sängen

Idag har vi lagt fokus på att få ur mig ur sängen, igår vid niotiden fick jag en kateter och hade sen dess inte rört mig ur sängen då jag varit så extremt öm och mörbultad i kroppen, främst i såret. Men nu på förmiddagen idag så togs den bort, första gången jag va uppe fungerade det inte så bra, höll på att svimma så efter jag tagit mig tillbaka till sängen så sa dem att jag hade dåligt blodvärde och de bestämde att jag behövde få lite blod, så jag har nu fått två påsar blod in i kroppen.

Efter den gången så har varje gång gått mycket bättre och i skrivande stund så har jag just precis varit uppe och gått runt i rummet i några minuter.

Jag är nöjd och det är så himla skönt att vara uppe och gå även om det bara är några minuter, man får träsmak i baken av den här förbaskade sjukhussängen.

Vi har det så otroligt mysigt jag och min lilla familj, allt faller så naturligt. Tobias är en helt fantastisk pappa, han är hur duktig som helst, det märks verkligen hur mycket han älskar Neo.

Jag och Neo sov tre timmar i sträck nu på dagen, han somnade i min famn och jag var så trött så jag somnade också. Det är så underbart att vara mamma, känns som att mitt liv är fulländat nu.

Förlåt för ett rörigt inlägg men jag hinner inte direkt skriva om det, för en liten pojke här är snuttsugen!





1 kommentar:

  1. vad skönt att det går framåt för dig, men lite läskigt att få lite blodbrist o så.

    SvaraRadera