måndag 17 december 2012

Inte på topp

Jag har fått mjölkstockning :/ jag fick det i förrgår kväll och det är ännu inte helt borta... Så jag gör allt för att få det att försvinna nu, men det tar tid...

Annars så mår vi väldigt bra, igår kväll så fick Neo snutta tutte tills han var helt nöjd och det lönade sig verkligen för då sov han sen fyra timmar i sträck i sin egna säng. Sen ammade jag honom i ca. 40 minuter, sen sov han ytterligare tre timmar i sin egna säng.

Han är verkligen en ängel, så lugn och snäll :)

2 kommentarer:

  1. Ja fick höra väldigt tidigt att de va viktigt att hålla tuttarna varma hela tiden för att minska risken för mjölkstockning! Har nu köpt "bröstvärmare" på Apoteket som ska "reflektera" ens egna värme för att skydda brösten! Om inte annat så ta en halsduk eller nått annat varmt och linda runt dig =)
    Hoppas det blir bättre snart!!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har också hört det, men det värsta är att jag inte fick det på grund av kyla utan av att jag har alldeles för mycket mjölk. Från början så ammade jag på varannat bröst varannan gång, och jag trodde att det funkade. Men det gjorde det inte, utan det gjorde så att en massa mjölk blev kvar i gångarna och täppte till. Så jag måste nu byta bröst under amningen.

      Jag hade faktiskt tänkt köpa sånna, får se till att göra det :)
      Tack så mycket, det börjar bli lite bättre nu faktiskt.
      KRAM!

      Radera