onsdag 12 december 2012

Hemma!

Igår kom vi hem (äntligen), som vi har längtat. Det kändes så otroligt bra att få sköta sig själv och inte behöva tänka på en massa andra. Hittills har det gått riktigt bra att vara hemma, det går faktiskt bättre här hemma.

Kusin Ebba kom på besök igår och ville träffa sin lilla kusin, hon är så gullig och han fick ligga hos henne en stund, då såg hon så stolt ut!

Inatt har jag nog sovit mer än någon dag som vi var inlagda. Han somnade lugnt och fint igår runt 23-tiden, då la vi honom i hans egen säng, vilket var första gången. Han verkade trivas rätt så bra för han vaknade först tre timmar senare. Då ammade jag honom sen försökte vi få honom att somna igen, efter ett blöjbyte då. Men han vill verkligen inte.. Så tre timmar senare så bunkrade vi upp kuddar på min sida av sängen, han fick ligga och amma tills han somnade och då sov han rätt länge. Tror han sov ytterligare tre timmar. Så jag har faktiskt fått 6 timmars sömn inatt och det var riktigt skönt, dessutom så var det inte i en obekväm sjukhussäng!

Så det är faktiskt riktigt skönt att vara hemma.

Nu väntar ett besök ifrån BVC, den första kontakten är ju ett hembesök! Så jag är riktigt nervös, känns som att man blir extremt granskad!

4 kommentarer:

  1. Vilken goding, så fin han är!!! Min bökar fortfarande runt i magen! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är min lilla skatt <3 Hoppas du snart får träffa din! :D

      Radera
  2. Jag var oxå super nervös innan BVC kom på besök för jag trodde oxå att jag skulle bli väldigt granskad men oj vad fel jag hade! =)
    Hon som kom hem till mig var verkligen hur trevlig som helst och jag förstod att dom verkligen bara gjorde hembesök för att underlätta för föräldrarna =) jag som har väldigt ont var sjukt tacksam att jag inte behövde stressa iväg och röra mig mer än nödvändigt =)
    Massa bra info fick jag och ett bra personligt samtal med vår BVC kvinna!
    Så de kommer nog gå bra för er oxå!
    Kram R

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var faktiskt inte så farligt som jag trodde, hon var här i en timme och pratade på. Det kändes väldigt bra faktiskt. Jo jag ville inte heller ge mig iväg någonstans, så det var väldigt underlättande.

      Det känns skönt att veta hur den framtida kontakten med BVC ska se ut.
      KRAM!

      Radera