söndag 4 november 2012

Hur var det nu? Del 2.

Här kommer del 2 på våran historia. Del 2 kommer handla om hur våra liv sett ut sen vi blev ett par. För er som missade del 1 så kan ni hitta den här nedan:

Hur var det nu? Del 1.

Jag och Tobias träffades alltså och blev ett par hösten 2008. De två första månaderna träffades vi enbart en gång, men efter det så började vi försöka med var tredje helg. Fram tills jullovet, efter julhelgen så kom Tobias hem till mig och jag tror att vi spenderade ungefär en vecka tillsammans då, först då kändes det också verkligen att vi var ett par.

Sen så började vi träffas lite oftare, det kom att bli varannan helg istället och även ibland varje om plånboken tillät det. Sen spenderade vi även varje lov tillsammans.

Skolan gick väldigt trögt för min del, jag hamnade efter när jag började tvåan då jag böt inriktning från Teater till Bild och stannade kvar i tvåan, då började jag läsa in ettans bildkurser samtidigt som jag läste tvåan, det var väldigt tungt och verkligen inget jag rekommenderar. Dessutom så behövde jag åka buss till och från skolan varje dag, fyra timmars bussresa varje dag. Jag var hemifrån 12 timmar om dagen och det slet verkligen på mig.

När tvåan var slut och jag började i trean så var jag helt utsliten och visste inte hur tusan jag skulle orka ett helt år till, jag började falla efter i alla kurser, stannade hemma väldigt ofta och struntade i skolarbeten. Då pratade jag med Tobias om möjligheterna att flytta hem till honom och byta gymnasium.

I oktober 2010 var väskan packad och jag satte mig på tåget till Stockholm. Jag började då läsa NV med inriktning juridik, samma som Tobias läste. Det gick rätt bra för mig till en början.

På nyårsafton 2010/2011 så friade Tobias till mig på tolvslaget, väldigt romantiskt och helt underbart gjort av honom, jag blir tårögd när jag tänker på hur fint det var under alla fyrverkerier på den nattsvarta himlen.

Men sen i februari/mars så blev jag tvungen att flytta hem igen, det fungerade inte alls att bo hemma hos Tobias, så vi valde att jag skulle flytta, han skulle gå färdigt och ta studenten och sen skulle han komma efter och bo med mig.

I april så hade jag min egna lilla etta på 31 kvadrat. Sen så kom Tobias hit och flyttade in hos mig i början av Juni. I ettan bodde vi fram tills i december, då vi fick tag på våran tvåa som vi bor i ännu.

Efter december så började vi känna oss ganska klara för att bilda familj, vi båda hade då drömt om ett barn i cirka två år och kände att vi inte kunde hålla oss längre. Sen så fick vi ett plus på graviditetstestet den 29 mars 2012. Och nu sitter jag här, drygt åtta månader senare. 

Jag tänkte nu svara på lite frågor som jag tänkte kunde vara intressanta
*Hur är det att ha ett distansförhållande: Det är allt ifrån hemskt till underbart, inte helt olikt ett vanligt förhållande. Jag och Tobias bodde isär i två år och under de två åren så fick vi det på något mirakulöst sätt att fungera. Jag tror det beror mycket på hur bra ens kommunikation är, klarar man inte att sitta i telefon flera timmar flera dagar i veckan så kanske det inte skulle funka så bra med ett distansförhållande. Men vi pratade varje dag i flera timmar. Sen så träffades ju vi en hel del också, det är nog också viktigt, vi spenderade ju så mycket tid vi kunde tillsammans. Två hela sommarlov till exempel, innan vi flyttade ihop alltså. Det är inte lätt, det kan jag aldrig påstå, det som gjorde att jag orkade iallafall det var det ögonblicket när jag såg Tobias stå och vänta på mig på perrongen, och när jag såg honom kliva av tåget och liknande. Allt annat slutade lixom spela roll i just det ögonblicket och det är så otroligt vackert.

*När visste jag att jag var kär i Tobias: Jag visste nästan redan från början, som jag berättade i del 1 så hade jag kollat in Tobias hela dagen innan vi sa hej till varandra, ingen annan hade varit det minsta intressant, jag visste att det var han jag ville ha. Men jag vet ärligt talat inte, jag vet en sak iallafall, när Tobias friade till mig så kände jag mig iallafall helt säker på att det var honom jag skulle vilja spendera resten av mitt liv med.

*Eftersom vi är förlovade så kanske ni undrar hur det ser ut på bröllopsfronten: Jag och Tobias har länge pratat om hur vi ska göra med bröllop, först funderade vi på att bara sticka iväg och göra det i rådhuset, men nu så verkar vi inte kunna komma överens om något. Vi vill ju gifta oss, men vet bara inte hur det ska gå till. En sak kan jag iallafall dela med mig, det kommer antagligen ske under nästa år om allt går som planerat.  ;) Och det kommer inte ske i hemlighet, så ni behöver inte oroa er!

En sak till jag tänkte på:
Många tror att våran lilla bebis inte var planerad eftersom han är beräknad till december och det är inte särskilt många som vill ha barn i december. Men jag kan berätta att han visst var planerad, ända ut i detalj. När vi började försöka så sa vi att vi inte skulle strunta i någon månad utan bara låta det ske, bebisen skulle ju bli till när den ville. Att det blev just december kanske inte var så lyckat, men vi är superglada ändå för vårat mirakel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar