måndag 19 november 2012

Passar på med lite egentid

Nu när det inte är sån lång tid kvar tills vi blir föräldrar, på onsdag så är det bara två veckor kvar, så vi passar därför på att ta lite egentid. Som till exempel så tog jag nyss en härlig dusch och verkligen njöt av att stå i det varma vattnet länge och väl. Vi har också tagit en hel del mys-kvällar med godis och film. När lilla bebisen tittar ut så har vi pratat om att försöka sluta med godis och snacks för dels våran hälsa och för att det inte ska bli lockande för vår lilla. Godis är ju inte alls bra.

2 kommentarer:

  1. Jag har tänkt likadant angående godiset, min rygg klarar dessutom inte denna tyngden och med tanke på hur mycket godis (skit) jag äter just nu så om jag fortsätter med det kommer jag lätt nå denna vikten igen och då utan bebisen i magen. Så vi ska helt enkelt sluta köpa godis, bjuds det på tänker vi äta. Men vi tänker inte köpa hem och ha hemma så det ligger och lockar på en hela tiden haha.

    SvaraRadera
  2. Jag gick upp jättemycket ända fram till vecka 30 typ, nu har jag bara gått upp två kilo sen dess. Totalt har jag gått upp 18 kilo hittills, vi får se om det blir mer, hoppas inte för jag har bara fyra kilo kvar till tresiffrigt.

    Man unnar sig ju gärna lite grann när man bär på bebisarna. haha ;) Nej precis jag tror dessutom att det blir lätt att sluta med det då för då har man en vettig anledning :)

    SvaraRadera