torsdag 15 november 2012

Veckoplanering

Jag insåg idag hur viktig min kalender har blivit för mig ända sen jag började gå hemma hela dagarna. Kalendern ger mitt liv lite ytterligare mening och det känns inte lika trist om man har det rätt uppbokat. Jag tänkte se till att skriva upp min planering fram tills den veckan våran lilla är beräknad till. Den här listan är helt och hållet menad för mig, men jag tycker också att det kan vara kul att lägga upp den här så att jag senare kan kolla tillbaka på vad jag gjorde den här tiden. Har ni inget intresse av att läsa min veckoplanering så finns det heller ingen anledning för er att göra det.

12, Måndag: Måla taket i köket på kvällen.
13, Tisdag: Måla taket i köket igen, spackla skåpsluckor.
14, Onsdag: 3 veckor kvar till BF. Spackla skåpsluckor igen och slipa om det hinns med. Kolla igenom innehållet i förlossningsväskan.
15, Torsdag: Går in i vecka 38 och har bara 20 dagar kvar till BF. Slipa skåpsluckor. Kanske börja måla luckorna också. Kanske baka pizzabullar. Plugga matte inför slutprovet.
16, Fredag: Min matematik 2a - kurs är officiellt slut, måste boka tid för slutprov. Måla mer på skåpsluckorna. Plugga matte inför slutprovet.
17, Lördag: Kanske träffa vännerna om det passar sig. Plugga matte inför slutprovet. Fixa med köket om det finns något kvar att göra.
18, Söndag: Plugga matte inför slutprovet. Fixa med köket om det finns något kvar. Kolla igenom innehållet i förlossningsväskan, så att allt är packat. Handla de sista sakerna som dextrosol t.ex. Städa lägenheten.
Vad måste fixas i veckan: Hämta ut ett paket på posten som innehåller syskonbarnens julklappar och en sängmobil till våran lilla. Köpa saffran och baka lussekatter nu i förväg eftersom det kanske blir svårt när den lilla kommer. Se till att få en hel del matte pluggat. Kolla igenom smärtlindring och sådant en gång till bara för att vara på den säkra sidan.






19, Måndag: Påbörjar min Filosofikurs. Plugga filosofi.
20, Tisdag: Tid hos barnmorskan 13.00. Plugga mer filosofi.
21, Onsdag: Plugga filosofi. Kolla igenom julpyntet och plocka ner det från vinden.
22, Torsdag: Går in i vecka 39. Skaffa det sista julpyntet om det är något som saknas.
23, Fredag: Första inlämningsuppgiften i Filosofi ska vara klar. Skaffa mer julpynt om det är något som saknas ännu.
24, Lördag: En månad kvar till julafton.
25, Söndag: Tio dagar kvar till BF. Städa lägenheten.
Vad måste fixas i veckan: Måste skaffa en babykudde till spjälsängen. Planera och påbörja julstädningen. Kolla igenom alla bebisens saker, se till att vi är helt förberedda och redo.






26, Måndag: Plugga filosofi. Julstäda badrummet och allt vad det innebär.
27, Tisdag: Plugga filosofi. Julstäda, putsa fönstren (om jag inte gör det tidigare), gå igenom garderoberna och städa dem.
28, Onsdag: Plugga filosofi. Julstäda, städa igenom skafferiet och frysen, städa igenom lådor och byråer och sortera i dessa.
29, Torsdag: Går in i vecka 40. Julstäda, se till att allt börjar bli klart.
30, Fredag: Andra inlämningsuppgiften i Filosofi måste vara klar.
1, Lördag: Städa det sista, dammsug hela lägenheten och torka alla golv. Påbörja julpyntandet.
2, Söndag: Det här är dagen som bebisen var beräknad till innan vi gjorde ultraljudet. Första advent. Idag måste julpyntet vara uppe. Jag har också namnsdag och vi har den här dagen dessutom haft våran lägenhet i ett helt år.
Vad måste fixas i veckan: Att få upp allt julpynt är högsta prioritet. Måste fixa alla julklappar dessutom. Om bebisen inte kommit än så kanske jag ska fundera på om jag vill ha någon slags fest eller get-together nu, för att hålla mig sysselsatt, kanske ett knytkalas med jultema? Köket måste även vara klart nu för jag vill ha en ordentlig jul i år utan färgburkar och spackel överallt.






3, Måndag: Har inga planer för den här dagen hittills.
4, Tisdag: Har inga planer för den här dagen hittills.
5, Onsdag: Idag är dagen som våran lilla prins är beräknad till <3
6, Torsdag: Går in i vecka 41, om han inte vill komma tidigare.
7, Fredag: Har inga planer för den här dagen hittills.
8, Lördag: Eventuellt julbord med min familj. Sätta upp granen idag eller på söndag.
9, Söndag: Andra advent. Eventuellt sätta upp granen.
Vad måste fixas i veckan: Ska fortsätta hålla mig sysselsatt genom att träffa familjen mycket och se till att få så mycket ut av den här tiden som möjligt, ifall jag går över tiden så att man inte blir deprimerad. Se till att alla julklappar är fixade och kanske sätta upp granen?

2 kommentarer:

  1. Å hjälp vad du aktiverar dig om dagarna! Att du orkar! Duktig tjej =)
    Sj kör ja mer på platt fall och försöker vara "aktiv" eller göra något typ 2-3 Tim om dagen, men än så orkar ja inte.. Men oj vad saker ja "borde" göra..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jo jag försöker hinna med så mycket jag kan nu innan den lilla tittar ut! Men annars brukar jag också vara rätt lat, det får man vara när man är gravid :P Vissa dagar gör jag inte heller allt som jag planerar för att jag inte orkar, men det är ändå kul att planera :)

      Radera