söndag 18 november 2012

Varnar i förväg

Om ni lätt blir äcklade och så, då bör ni inte läsa det här inlägget.

Har haft molvärk hela morgonen sen nyss när jag var på toa så upptäckte jag att slemproppen har börjat lossna!!! Jag skrek av glädje till Tobias och kollade länge och väl på den, men det var klart och tydligt den som hade börjat släppa! Det här betyder ju att det händer saker iallafall, även om slemproppen kan släppa flera veckor innan så släpper den ju när man börjar öppna sig!!! Och för vissa släpper den ju bara timmar innan det börjar ;)

Nu hoppas vi på det bästa!

6 kommentarer:

  1. Håller verkligen tummarna för din skull!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, hoppas att det går igång strax och att det inte tar en vecka eller något sånt! :)

      Radera
  2. Spännande, ett tecken på att förlossningen är inom räckhåll. Med första barnet lossnade min slempropp i omgångar 2 dagar innan jag födde, men då var den lite blodblandad från start. Med andra barnet började den lossna redan 14 dagar innan han föddes, men då var den inte blodblandad från början, och det lossnade lite varje dag. Följer dig i allafall med spänning!!! :-) // 3 is the magic #nr (Malin - Tösaös)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi är riktigt spända nu! :D När den här lossnade så var den genomskinlig och väldigt stor. Jag är nästan 100% iallafall på att det var den då den var slemmig. Sen kom en del till lite senare på kvällen, men det har inte kommit något mer sen dess så jag tror att hela har släppt nu! Det är ju dock svårt att veta förens i efterhand. :)

      Radera
  3. Ååå va spännande!! Håller tummarna för er!! =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nu hoppas vi på det bästa!! :D Tack för stödet! :)

      Radera