torsdag 15 november 2012

Vecka 38

Idag går vi in i vecka 38 och idag är det också bara 20 dagar kvar till det beräknade förlossningsdatumet. Vad jag har läst så står det att de flesta barn föds mellan vecka 38 och 42 och enbart 6 procent föds innan 37 fullgångna veckor. Och här har jag gått och klagat över att han inte har velat komma än.. Äsch, nu ska jag slappna av och ta vara på tiden istället, han kommer väl när han är färdigbakad och skulle det hända imorgon eller om två veckor så spelar det väl egentligen inte sån stor roll. Huvudsaken är ju faktiskt att han mår bra! Att jag har gått upp nästan 16 kilo, har foglossning, stickande känslor i bäckenet, svullna fötter och vader och känner mig som en strandad val får jag väl se som en del av priset för det mest underbara man kan få.

Just nu längtar jag något otroligt efter våran lilla, allt står ju färdigt och redo för honom och jag försöker få vårat hem i toppskick nu tills han kommer för att vi inte ska behöva tänka på det senare. Sen kan ju alla dessa jobbiga saker också påverka en hel del när det kommer till att jag vill ha honom här snart, att jag måste kissa minst två gånger per timme typ, att mina bröst har börjat läcka massa mjölk och att jag känner mig precis som en strandad val när jag inte kan ta mig upp eller ur saker.

Bebis, du är välkommen!

1 kommentar:

  1. Så spännande!
    Jag är helt galet supermega crazy taggad! :D

    SvaraRadera