onsdag 7 november 2012

Snart så!!

Imorgon är det torsdag den åttonde november!! Och för er som inte vet vad det betyder så kan jag gladerligen meddela detta!! Jag går in i vecka 37 eller rättare sagt 36 fullgångna veckor (36+0) imorgon, vilket innebär att jag numer får föda i Karlskoga, vilket har varit min dröm.

Innan så var vi tvungna att åka till Örebro om det skulle dra igång, men det har inte alls känts bra, då jag enbart hört dåliga saker om Örebros förlossning. För det första så får man inte stanna kvar efter förlossningen utan blir hemskickad efter 6 timmar enbart, om man inte har några komplikationer alltså. Det tycker jag är helt sjukt, som nybliven förälder är det ju mycket att ta in, man ska få amningen att fungera, föräldrarna kanske aldrig har haft hand om en liten bebis förr och behöver hjälp med detta och sen så får man ta det lugnt och vara kvar i sin lilla bubbla om man får vara på BB. Man behöver ju inte tänka på städning, matlagning och liknande när man är inlagd på sjukhuset och det tycker jag känns otroligt bra.

Nu kan han få komma när han vill tycker jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar